Monday, August 18, 2014

KISAH KAK PILLA.

Kisah sepanjang minggu.. Aku ni tarikh takyah citer lah.. memang tak ingat.. Tengok gambar dah bercampur aduk dah.. Jom lah kita update je lebih kurang ye.. 

Kejap sangat Leecha dah besar kan?  Dah boleh cakap sikit-sikit.. Tapi dia ikut apa yang kita cakap.. Kalau tunjuk ni sapa ni sapa.. tu dia boleh lah sebut.. Tapi still Kakak jadik Katak hahaha.. 

Masa ni gi wedding sepupu Pak Radie.. buat kat P.16 kalau tak silap.. Ada reader tegur Kak Pilla nak amik gambar bersama gitu.. Jom.. Senget benget tudung Kak Pilla hahaha.. Thanks awak sudi gamba ngan kiter..

Petang tu gi open house member ktm pak radie pulak.. Aku siap tertido dalam kereta.. tau-tau eh dah sampai.. Aleesya jangan harap ko boleh suap ye.. sentuh sikit makanan dia pon tak boleh.. Haritu aku hampir bertekak ngan Pak Radie kat rumah.. masa tu order pizza.. Leecha nak mushroom soup tu.. so letak lah dalam mangkuk plastik.. menjerit-jerit nak makan sendiri.. ok fine.. so dia cedok then suap ke mulut... masuklah 1 titik kot.. yang lain buat siram-siram kat badan.. Menggelegak aku tengok.. berebut sudu ngan dia.. menangis menjerit-jerit.. ok lah bagi balik sudu.. Pak Radie perati je perangai aku ngan Leecha.. pastu dia sound "Biar lah budak tu nak makan sendiri".. "OMG ni bukan makan pa, ni mandi ok, mandi sup ok!!!" 

Terus aku stress.. aku pegang sikittt je hujung mangkuk sebab takut dia tebalikkan mangkuk tu masa nak cedok soup tu.. Tak boleh ok... dia tepis-tepis tangan aku.. Fineeeeeeeeeeeeeeeeeeee.. tebalik mangkuk ni ko mop lantai ni ye Leecha.. I don't care!

Bapak dia ketawa.. dia rasa anak dia comel curah-curah soup kat badan.. Aku tak paham lelaki.. lelaki pon maybe tak paham perempuan.. dia rasa benda tu benda kecik.. Kecik????? Mandi satu badan ngan soup sampai tumpah habis ke lantai, benda kecik??? #urutdada

Leecha oh Leecha

Kak Kasih.. Ni pulak cerewet bab pakai.. Aduiii kejap kang jerit tanya baju mana nak pakai.. tudung mana nak pakai.. match ke tidak ngan baju.. Baju sendiri nak pakai sendiri la pilih.. tak leh yeh? botak kepala mak kau ni semua benda nak suruh mama.. 

Tu belum Amaani buat hal.. Haritu aku tetinggal botol susu dia kat umah Elly.. boleh plak kawan Elly yang tinggal kat Guangzhou tu raya sana.. dia teramik botol amaani masuk bag susu anak dia.. aku dah blah tengok botol takde.. call elly.. elly kata takde.. eh??? kat umah kauuu.. tak lah.. kat bag kau tuuu.. dah gaduh hahahahah.. pastu elly whatsapp cakap kawan dia teramik.. yang amaani punyalah berzikir berdebat ngan aku kenapa botol dia takde.. dia punya tak puas hati.. rasa nak suruh dia turun jalan kaki je.. hahahaha

Ni kisah baru-baru ni jugak gi makan kat Madam Kwan's.. 

Rojak buah.. tak berapa sedap bagi aku.. 


Peej Burhan in da houze

Elly tak suke gambar ni.. Eh aku tengok comel je... bahahahaha



Aku ngan Peej makan Hokkien Mee.. sedapnya tengah puasa plak ni.. *gulp* 
Elly makan char kuey teow.

Sebelum datang sini aku kenyang.. Pastu cakap ngan diorang aku kenyang.. ok lah.. pastu tup tup aku makan.. Elly dah macam "kenapa kau makan? kata dah kenyang".. Eh sukatiiiiiiiiiiiiiiiii laaaaaaaaaa.. hahahah.. pastu seluar ketat lagi nak bising.. hehehe


Kitorang ni mana suka bergambar.. Kalau orang amikkan gambar baru suka.. hahaha.. Tapi tetiba masa gi toilet ada cermin besar.. Tarik dua-dua sekali.. dah lama tak amik gambar.. Jom jom.. 


Ok dah habis gedik dah.. Jom gi parkson.

Nampak mana Elly?  Dah selamat pon beli.. Sejak dah mak-mak ni memang suka la dapat pegi tengok-tengok pinggan mangkuk kuali semua ni.. Pastu Elly memang penghasut terbaek la.. Tunjuk kat aku ngan Peej pinggan letak mee la apa la.. murah.. murah gila kot.. terus angkat masing-masing punya.. tak pasal plak membeli.. hahah.. Tapi berguna sangat ;)

Ini lunch time haritu.. Lepak ngan Anny.. geleng kepala Anny tengok ai selfie bajet kurus sangat... tangan nak pegang pinggang jugakkkk hahahahahah

Petang bila ntah lari gi Baguz kedai kek tu.. Macam-macam ok.. Aku ni tak tau lah bermusim ke apa.. Tapi macam baking ni kene sabar.. kene ada minat.. aku tak kot? hahahahah.. masak lauk lagi senang.. campak terjun je semua.. ni kene sukat-sukat.. nak anjer-anjer.. tak leh silap sikit.. Heh nyampah tau tak.. 


Tapi tengok ni rasa nak beli ni pulak.. loyang aku macam kecik je.. hahaha.. 

Haritu google marble kek.. Main tibai ikut bulat-bulat resepi.. 

Tapi coklat tu cair sangat.. dalam resepi kata letak serbuk koko ngan air suam.. pastu tuangkan kat adunan lagi satu tu.. cair je???? 

Kak Pilla budak baru belajar.. tak reti tapi nak buat.. dalam resepi kata 50-60 minit.. Elly cakap tu lama sangat tu... Mana kak pilla tau.. kak pilla main ikut resepi heheh

Penat Kak Pilla tunggu kek masak tau.. buat dah lah tengah malam.. Kul 1.00 pagi kot baru kek siap.. keluarkan tengok merekah pulak.. 

Tengok tu.. kalau camtu maksudnya tak masak dalam ye? Arghhhh i don't know... Semoga Kak Pilla terus tabah buat kek.. 



Love, 
Filla.

16 comments:

Elly said...

Putus kawan kau letak gambar tak cantik...kau siap Pilla..haha

salwana nordin @ che'wa said...

mmg tak masak camtu pilla..mmg membuat kek ni menguji kesabaran sikit hhuuuu

comei kasih pakai tudung :)..sejuk perut mama mengandung :)

comei arrr aleesya..geram tgk

Chekgu Azrine said...

Bt kek kukus lagi senang rasanya..hehe..
Blm pnh lagi bt kek bakar2 nih..
Tp bagus jugak at least filla cuba kan

Unknown said...

Kak FIlla...mmg nmpak slim banget pakai baju stripe tu....baju & skirt tu beli mane..nmpak sweet jek...

noryyda said...

haha..kesian..jangan putus asa kak pilla yer..kot kot berjaya leh bukak pilla bakery..

Anonymous said...

salam kak pilla..cer akk try resepi kek marble dr blog mat gebu.confirm sedap punya sbb sy yg first time buat pun jadi kek nya..

Anonymous said...

bakar kek guna api bawah dulu. dalam setengah jam, dia dah mula naik.. baru buat atas bawah. dah nampak kering, bau dah naik.. keluarkan dari oven cucuk tengah2 dgn lidi, kalau bersih, masak dah tu. kalau masih bawah, tp atas dah kering, tukar api bawah balik. cek every 15 mins. sampai bila cucuk lidi keluar bersih.

Anonymous said...

adunan cair sangat kak pilla sbb tu rupa dia mampat camtu..kek marble kalau blum bakar rupanya mcm popo buat,tapi normal la tu buat kek tk jadi mula2..kira ok la tu,saya masa mula2 tak bakar lagi dah consider tak jadi sbb baca resepi balik baru perasan salah masuk bahan..trus masuk tong sampah...huhuhu

Amalia Zurahim said...

Salam kak...oven akak panas sgt kut..sbb tu luar merekah, dlm lum masak...oven mmg susah nk dimengertikan (cheewaahh)..lain oven lain peel..hihj

Unknown said...

Blum msk kak..hehe..sabo2..try lg

Unknown said...

Blum msk kak..hehe..sabo2..try lg

Anonymous said...

kak pilla, klu aku lantak la x masak ke, cair ke ape, janji makan rasa sedap sudahhh.. hehe

mamabeauty said...

gelak i baca part anak2 n tumpah soup ke dada..

gitulah masa diorg kecik2.. nanti dah besor lain laks cabarannya..

Unknown said...

Hai Kak Filla..

Oven kak filla ni api ats bwh ke?
Klw mcm 2, mule2 akak letak kek kat bhgn bwh je dulu.
Lps 2 klw dah nmpk dy naek, boleh letak kat bhgn ats 2 pulak.
Lg 1, akak jgn follow exactly sgt time baking 2.
klw nmpk mcm dah nak msk, boleh ambik lidi cucuk, tengok melekat ke x.
Klw dah x melekat, siap la kek akak 2..

Slmt mencuba lagi kak filla ye..
X sabar nak tgk next kek.. Hihi..

Unknown said...

i dulu pun x reti masak cake.. hancur… masak cake terus jadi biscuit…. biler masuk class baking class… baru ok sikit ..coz dia ajar basic

Anonymous said...

Sama ngan aku. Semalam buat kek tak masak dalam. Aku lak tengah PMS...piuuunnnngggg aku campak kek tu terbang melintas meja gedebuk atas lantai. Pastu mampuih kena mop lantai berminyak. Hahaha...kalau dah PMS memang perangai lebih daripada naga :D