Tuesday, April 01, 2014

LAGUNA REDANG ~ Part 2

Tak sangka aku masih rajin buat part by part vacation aku.. Hehe.. walaupon hazab memilih gambar dan meresize gambar tapi pelan2 aku buat jugak.. 

So sepatutnya dah day 2 kan? Tapi semalam aku selongkar gambar dari GoPro pulak.. Cisss ada banyak lagi gambar yang sepatutnya aku letak kat Part 1 haritu.. Tapi sebab blog sendiri, so sukati sendiri nak tonggang tebalikkan gambar kannnn hehehe.. Jangan pening.. ni kira flashback balik ingatan kita..

Ni masa baru sampai.. kemain excited lagi muka ;)

Mana boleh tak masukkan gambar berkepit-kepit camni.. mesti kene masuk jugak.. hahahah.. haversack Pak Radie tu pon boleh bergaduh.. dia cakap aku je dah nak penuh bag tu.. baju dia suku je.. nampak nau nipunya.. aku bawak baju sikit je ok.. 

Ni lah hall yang aku cakap ada briefing tu.. dekat jetty Laguna ni jugak.. 

Ni lah bilik kitorang.. kan kitorang amik 2 bilik.. tapi kitorang keluar masuk ikut satu pintu je.. pintu bilik laki hahahah.. sebab kaki berpasir, selipar, semua kena tinggal kat bilik diorang.. so bilik kitorang orang pompuan bersihhhhh je.. hahahah.. takde lah kejam sangat.. sikit je.. 

Nak makan kat level atas.. kena lalu ikut tangga.. kat situ ada orang jaga kad makan.. eh dah macam asrama pulak.. 

Lepas mandi laut.. kan kitorang gi swimming pool pulak.. ada ala-ala jacuzzi kat sini.. sandar pastu air tembak kat belakang.. sampai ke depan aku kena tolak ngan air.. pastu air tu kuat sangat tetiba baju aku menggelembung.. nyampah betul.. terus bangun blah.. oh kalau korang bawak anak-anak.. ada slide kat swimming pool dia ;)


tengok tu.. dalam tak dalam lah.. aku ni takat swimming biasa-biasa tu boleh lah.. tapi kalau kaki tak jejak lantai, aku agak panik sikit.. pastu kene marah.. Pak Radie cakap bukan tak sampai.. memanglah sampai.. tapi kene mendongak macam ni lah???? 



gitu.. cantikkan swimming pool dia.. 

Ni muka dah kenyang makan kat Warong tu.. on the way nak balik ke bilik.. 


diorang kata aku macam nak gi scuba diving.. jahat. 

Ok lah, cukup lah tu.. 

macam kanak-kanak ok kitorang kat sini.. padahal dah tua.. tapi gembira lah :)

Ok ni baru betul Part 2.. 

Pagi tu bangun awal.. kalau ikut program, snorkeling kat Marine Park tu kena kumpul kat Jetty kul 9.30pg.. Tapi memasing macam tak pasti nak pegi ke tak nak.. Lagi-lagi Elly lah.. jangan tanya dia.. nanti jawapan dia mesti tanak pegi.. mesti dia cakap tido lagi best.. 

Breakfast makan nasi lemak.. ada banyak food actually tapi malas nak amik gamba.. 

Dalam pukul 8.00 pagi macam tu.. hujan lebat mencurah-curah.. nampak tu air terjun ok.. terus Elly dah senyum-senyum sebab tak yah pegi Marine Park.. tengah lepak tu.. tetiba hujan berhenti.. pastu Win yang bersuara cakap kita kene pergi jugak Marine Park.. hahahha.. laki ko yang ajak.. i no comment hahahah.. terus kelam kabut balik bilik.. bersiap nak pegi.. padahal kalau ikutkan, Win tu bukannya suka sangat pantai-pantai nie.. tapi ok plak dia kat sini.. Ben dari takut menyelam, now dah terror terapung.. hahahah.. syabas!


Amboi feeling.. heheheh.. ramai ok beratur kat sini nak naik boat ke Marine Park tu.. aku, Elly ngan Peej dan masuk celah semak takut kene panas.. mengada sangat.


Laki-Lakiku Gangster.  Tapi paling gangster Ben lah.. mana ada orang boleh lawan.. Apa abang Kandar nak kita bagi je.. hehehe.. 

Ramai.. ada briefing lagi.. hoi letih ok.. dah macam assembly sekolah plak.. aku terus nyorok bawah pokok.. 

semua tanak kalah.. orang bagi briefing kitorang duduk kat pagar.. sebab bukak pagar je terus boleh serang.. hahah.. ni semua budak-budak nakal time sekolah.. terbawak-bawak perangai tu.. Tapi paling terror time sekolah Elly lah.. hahaha.. aku time sekolah dulu baik.. nakal sikit pon bila dah masuk Uitm.. hahah.. tapi Win, Kandar ngan Radie memang time sekolah lagi dah nakal kot.. tak leh lupa Elly citer masa zaman dia bercinta ngan Win time sekolah.. Win belanja Elly.. suruh Elly pilih je apa Elly nak.. Elly dah kembang dah sebab dapat anak orang kaya.. rupanya Win dapat credit card free ke apa tah.. main swipe je hahahahha.. pastu Elly belikan radio untuk bapak dia kot.. Win bayar.. sekali nak kene tarik ke apa radio tu.. hahahaha.. pucat muka.. takkan nak cakap kat bapak kot radio tak abis bayar ke apa.. ni semua angkara Win lah ni.. nasib cinta.. kalau tak dah bye bye dah.. cer tengok aku ngan Peej.. baik sangat *jungkitjungkitbahu*

Ok jom naik boat.. 
Eh apa peluk-peluk ni.. dari Jetty Laguna ke Marine Park tak jauh pon.. dalam 20 minit je kot.. 

sampai je cuaca mendung.. aku dah suka dah sebab takde lah tebakar sangat kulit.. lama gila tunggu turn nak mendarat kat jetty ni.. boleh tido dulu lah dalam boat..

Time kitorang turun dari boat, hujan lebat gila.. berlari 6-6 ekor gi cari tempat berteduh.. lepak jap tunggu hujan clear sikit..  

Tadaaaaaa... kat sini ikan banyak.. tapi ntah lah.. dalam gambar takde plak ikan.. aku cari je sapa bawak roti aku ngendeng swim tepi-tepi dia.. 

hujan lebat pon kitorang belasah jugak turun.. tapi air laut kat sini lain macam sikit.. penat nak berenang ke tepi pantai.. rasa macam ombak dia buat kita makin ke tengah.. oh ada tu aku nye gogle mata tu terjatuh dalam air.. time tu aku tengah berdiri sebelah Peej.. pastu cakap kat dia "Peej, tudung aku ni hah dan nak tercabut ke apa" sambil aku betulkan tudung.. aku rasa macam aku campak je gogle tu.. aku bajet dia terapung ke apa.. pastu hilang.. terus panik "Peej, tolong amik gogle aku bawah tu".. hahahah.. Peej terus "Memang tak laaaaaaaaaaa".. kongajo.. terus jerit-jerit mintak pertolong Pak Radie.. dalam jugak.. nasib ada GoPro nye batang tu..boleh kuis je.. aku ni memang suka menggelabah tak tentu hala tau.. Pak Radie dah biasa sangat dah ngadap perangai aku ni.. hehehehe.. 

Amboi moncong.. terjuih-juih mulut kuakakakakka.. teringat aku ajar Elly pakai ni.. "Gigit!!! ko gigit macam nie!! Jangan napas ikut idung.. napas ikut mulut".. Amboi Elly cakap "Aku tau lah, ko garang sangat kenapa?".. hahahahah.. ai urusetia, jangan melawan! 

Tu diaaaa... Ben kagum gila ngan gambar ni.. siap cakap "Radie, terima kasih Radie.. terima kasih".. aku ingat pasal apa.. "Memang terbaik bro gambar aku ni".. hahahahah... eksyen ok... padahal tangan je lebih macam terror.. kaki pijak pasir.. hahahah.. kitorang dah tau dah penipuan ko tu Ben.. tak yah lahhhh.. hahahah.. 

Amboi peace kacang peace.. tak tunjuk pon gambar kat anak-anak.. kang meroyan plak diorang tengok papa ngan mama swimming hahahaha.. 

Eh Popo, apa dah jadi ngan rambut Popo??? balik kene gigih blow tu.. hahahah

rapat lagi... rapat lagi.. buat bulatan.. Ek Eleh.. tak sangka aku, perangai macam budak tadika semua.


Dah puas berenang kitorang naik gi bilas badan.. ada kolam besar kat belah belakang sana.. macam mandi kat kampung-kampung tu.. guna gayung yang siap ikat ngan tali tu.. 

Pastu kitorang berjalan kat tempat ni lawa sangat.. 

Ye kat sini lah.. lawa tempat nie.. 





seni sangat awak ni Pa.. T_______T

Lawa kan? dia macam pulau kat tengah.. kitorang je lepak kat situ.. 



ni nak amik gambar batu karang ke gambar orang?

S.E.L.F.I.E.

Gambar kat bawah ni kelakar.. sian Peej tau.. semua plan nak amik gambar ala-ala berterabur.. kau kat sana.. aku kat sini.. kau sana.. ala-ala video clip gitu.. tapi sudahnya Peej yang takde tempat.. Radie suruh dia gi sana.. Elly suruh dia gi sini.. aku je tak suruh.. hahahaha.. amboi yang baik je aku :)

ko tengok Elly.. Aku peratiiiii je perangai kau.. hahahha.. dia suruh Peej pegi kat batu tu.. 

Peej pon dah pegi sana.. 

pastu macam eh? apasal Peej sorang je jauh sangat.. ko tengok tangan Elly. tu mesti dia suruh Peej pegi depan tu.. dia cantik je duduk kat situ.. kah kah kahhh.. 

dah peej gi belakang pulak

Pak Radie pulak suruh Peej pindah lagi.. ni dia berdua ni kaki buli niii... 

sian sayang i tau.. ke hulu ke hilir.. hahaha.. Ben, tumbuk Radie ngan Elly ni.. diorang buli moling tau.. 

dua orang jejaka perasan.

Dah letih dah time ni.. rasa nak heret je kaki gi kat jetty tu.. dah lah kena beratur.. penat ok.. 

rupanya kat sebelah jambatan yang belah sini lagi banyak gila ikan.. ni semua salah Win.. eh? Win pulak yang salah.. yelah.. takkan aku plak.. 


Auwww comel kita Peej.. tesentil je celah tu.... Balik tu terus balik bilik dan mandi.. penat ok.. dapat mandi, fuhhhhh selesaaaa sangat... 

Hah baru lah semenggah sikit rupa.. ni berjalan ke tempat makan.. aku ni jarang gila nak pakai kain-kain ni.. selalu memang seluar je doplohpatjam.. aku kan gangster.. mana ada gangster pakai kain.. tapi sebab nak jelita dari Elly ngan Peej.. so mestilah kena over sikit.. 

Ko tengokkk... diorang pegang handphone aku.. ini kerja dia... masukkan gambar sendiri kat ig aku.. pencerobohan telah berlaku.. Aku peratiiiii je perangai ko... 

Subhanallah cantik sangat ciptaan Allah.. bersyukur sangat masih diberi kesempatan untuk mengkagumi dan mensyukuri nikmat ini.. 


Ok.. itu sahaja laporan dari Kak Pilla.. Ada yang tanya pasal package 3 hari 2 malam kat Laguna Redang nie.. Kang nak tunggu last entry lambat sangat pulak kan.. nah click nie:


Very details.. tak yah aku explain.. kat sana semua ada, siap itinerary lagi ;)

Tunggu laporan Kak Pilla untuk entry Part 3 ok.. 




Love, 
Filla.

4 comments:

A.I said...

Bestnye kowang.. ^___^

lawak kot caption kau. gelak aku sorang2 kt sni. hehe

strawberi said...

haha,,part korg arah2 peej bergamba kt sana sini..mmg klaka..

n lagi satu..gambar kt ig filla..tk sangka kena ceroboh..igt filla yg upload..hahah..sabo je laahhh

ikafantasi said...

teringat kenangan kat Laguna Redang..mmg best la

Myalycia said...

bestnya kak pilla..
best jgkkan ada gopro ni..
smua boleh masuk dalam itu gambar hehe..